LVSocials

Algemene voorwaarden

DEFINITIES

LVSocials: LVSocials, gevestigd te Maarssen onder KvK nummer 81002599

Wij: LVsocials

Klant: Degene met wie LVSocials een overeenkomst sluit.

Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf;

Overeenkomst: de afspraak tussen LV Socials en de klant waarbij LVSocials zich verplicht tot het leveren van een prestatie met betrekking tot grafische vormgeving of fotografie en de klant zich in beginsel verplicht tot het betalen van een geldsom.

BETALING

De betaling van alle diensten worden in twee termijnen van 50% gefactureerd. Voordat ons project begint, betaalt de consument een niet-restitueerbare aanbetaling om de plek in onze planning te reserveren. Deze aanbetaling bedraagt 50% van de totale factuur.

 

Na het afronden van ons project betaalt de consument het resterende bedrag voordat wij de bestanden doorstuur. Deze betaling zal eveneens 50% van de totale factuur bedragen.

 

PRIJZEN

Prijzen van diensten die ik aanbied zijn in euro’s zijn exclusief BTW en exclusief externe kosten zoals een website licentie, hosting, etc. 

 

OFFERTE & BEVESTIGING

Wij vragen geen vergoeding voor het opstellen van een offerte.

Al onze offertes zijn vrijblijvend, behalve als we dit uitdrukkelijk anders in de offerte vermelden.

 

Als onze offerte een vrijblijvend aanbod bevat en dit aanbod door de consument wordt aanvaard, hebben wij het recht dit aanbod binnen 5 dagen aanvaarding te herroepen.

 

Is een offerte maar voor een bepaalde tijd geldig of zitten er bepaalde voorwaarden aan vast, dan zullen wij dit uitdrukkelijk in de offerte vermelden.

Hebben wij voor de consument een samengestelde offerte gemaakt, zijn wij niet verplicht tot het verrichten van slechts een gedeelte van de opdracht als de consument slechts een gedeelte van de offerte accepteert. Met een samengestelde offerte bedoelen we dat we de consument in één offerte een combinatie van meerdere diensten hebben aangeboden. Is er sprake van een kennelijke fout of een kennelijke vergissing in onze offerte, dan zijn wij niet gebonden aan deze offerte.

Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten die de consument met ons sluit.

 

Een overeenkomst komt pas tot stand nadat de consument onze offerte schriftelijk heb aanvaard en hebt voldaan aan de (eventueel) gestelde voorwaarden. Wij sturen hiervan een bevestiging per e-mail. De overeenkomst komt niet tot stand als wij deze na aanvaarding alsnog herroepen.

 

Wij baseren onze offertes op de wensen en op alle informatie en de gegevens die de consument aan ons verstrekt. De consument is daarom verplicht alle relevante informatie over de opdracht aan ons door te geven. Doet de consument dat niet en blijkt achteraf dat de offerte daardoor niet alle noodzakelijke werkzaamheden omvat, dan beschouwen wij deze extra werkzaamheden als meerwerk.

 

Het kan zijn dat de consument geen offerte heeft ontvangen van ons, maar dat wij wel werkzaamheden voor hen uitvoeren. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van spoed. In zulke gevallen komt de overeenkomst tussen de consument en ons tot stand op het moment dat wij starten met de werkzaamheden in hun opdracht. De werkzaamheden worden dan op basis van ons vaste uurtarief aan de consument in rekening gebracht.

 

BETALING

Alle aan de consument geleverde documenten blijven eigendom van LVSocials totdat alle bedragen die de consument  aan LVSocials op grond van de tussen partijen gesloten overeenkomst verschuldigd is, volledig aan LVSocials zijn voldaan. 

LVsocials draagt zorg voor tijdige facturering. In overleg met de consument, mag LVsocials kosten als voorschot, tussentijds of periodiek in rekening brengen. LVsocials mag de uitvoering van de opdracht opschorten nadat de betalingstermijn is verstreken.

 

Als de consument niet op tijd betaalt, dan zullen we de consument hierop wijzen. De consument krijgt nog eens een termijn van 14 dagen om aan de betalingsverplichting te voldoen. Als de consument dan nog steeds niet heeft betaald, is de consument ons na het verstrijken van die 14 dagen de wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag tot het moment dat de consument het bedrag alsnog voldoet.

 

DRUKWERK

Indien wij drukwerk verzorgen, ontvangt de consument van ons eerst een digitale versie. Deze digitale conceptversie dient de consument nauwkeurig te controleren op eventuele onjuistheden. Dit valt volledig onder verantwoordelijkheid van de consument. Zodra wij akkoord hebben ontvangen, geven wij de opdracht aan de drukkerij. Reeds geleverd drukwerk wordt niet retour genomen. De consument heeft bovendien geen recht op enige vorm van restitutie indien er, ondanks nauwkeurige controle door de consument, toch sprake blijkt te zijn van onjuistheden in/aan het drukwerk.

 

Indien wij de conceptversie voor een nieuwe oplage dienen te herzien, zal dit gezien worden als meerwerk. Wij maken bij de uitvoering van onze overeenkomsten gebruik van (de diensten van) derden.

 

BEWERKING & MEERWERK

Tijdens de overeenkomst zullen wij een proefversies van het resultaat aan jou beschikbaar stellen. Tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen geldt dat er per overeenkomst twee aanpassingsrondes plaatsvinden. Indien de consument meer bewerkings rondes wenst, zullen deze in rekening worden gebracht en worden deze gezien als meerwerk.

 

Meerwerk kan ook ontstaan door bepaalde omstandigheden of feiten die niet bekend waren op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst. Ook kan meerwerk ontstaan doordat de consument niet of niet tijdig de gegevens, documenten, materialen en/of informatie conform artikel 5 hebt aangeleverd. Als de consument extra of aanvullende diensten of werkzaamheden wenst af te nemen kan dit ook leiden tot meerwerk. Meerwerk wordt op basis van een vast uurtarief in rekening gebracht, tenzij we hierover met de consument  andere afspraken maken.

Nadat we de overeenkomst hebben uitgevoerd, leveren we het resultaat daarvan aan jou op. Wij doen ons uiterste best om rekening te houden met jouw (specifieke) wensen. Wij kunnen natuurlijk nooit garanderen dat het resultaat ook volledig naar smaak is. Smaak is immers persoonlijk.

 

Nadat de consument het resultaat hebt ontvangen, heb de consument zeven dagen de tijd om alles na te kijken en indien van toepassing, te testen of het geleverde klopt met de afspraken uit de overeenkomst. Als er een gebrek is, moet de consument ons dit direct schriftelijk melden zodat wij tot herstel kunnen overgaan. Bovenstaande is niet van toepassing op geleverd drukwerk.

 

AANSPRAKELIJKHEID

LVSocials is niet aansprakelijk voor indirecte schade. Correspondentie en/of levering vindt plaats via email en internet. De consument is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van het juiste (email)adres. Daarnaast is de consument verantwoordelijk voor het juist instellen van zijn PC en eventueel aanwezige programma’s zoals firewalls, spamfilters en virusscanners, zodat de opdrachtgever berichten en digitale producten kan ontvangen.

Schade waarvoor de LVSocials op grond van deze algemene voorwaarden aansprakelijk kan worden gehouden, dient zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na oplevering aan de ontwerper te zijn gemeld. Schade die niet binnen die termijn is gemeld, komt niet voor vergoeding in aanmerking.

 

WIJZIGING IN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, al onze offertes, zo ook op alle overeenkomsten die wij met jou sluiten. Ook wanneer er sprake is van meerwerk of een vervolgopdracht zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Ook wanneer wij bij de uitvoering van onze overeenkomst gebruik maken van de diensten van derden, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. 

Van deze algemene voorwaarden kan slechts afgeweken worden indien partijen dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. Als we met afspraken maken die afwijken van deze algemene voorwaarden, geldt de afwijking alleen voor de overeenkomst waarvoor die afwijking is overeengekomen. De consument kan zich niet beroepen op die afwijking bij andere (toekomstige) overeenkomsten met ons.

Wij mogen onze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen of aanvullen. Wijzigingen en/of aanvullingen, klein van aard en/of ondergeschikt belang mogen wij altijd doorvoeren. Als het om ingrijpende wijzigingen gaat en aantoonbaar in nadeel van de consument, zullen wij dit eerst bespreken.

 

De consument (algemene) voorwaarden zijn niet van toepassing op overeenkomsten die de consument met ons sluit.

 

Vragen over deze algemene voorwaarden kunnen gesteld worden door contact op te nemen via het e-mailadres info@lvsocials.nl.

BEDRIJFSINFORMATIE

Website: https://lvsocials.nl

E-mail: info@lvsocials.nl

Btw-nummer NL861883536B01

KvK: 81002599